Mäktigast

Jag glömde bort vad jag skulle skriva när jag loggade in igår, så det kommer nu istället.

På jobbet var det två handikappade kunder som självscannade. Helt grymma var de! Ena hade armar som CP har, typ ni vet med händerna invikta typ och den andra hade bara ben, inga armar. Det är inte så att jag fick chock av att se det - jag ser det rätt ofta - men det grymma var att vid betalningen så hade dem kuponger som dem behövde hjälp med, så jag tog dem till en vanlig kassa. Han med problem med händerna som även drog betalkortet, glömde att slå in pin-koden och höll på istället med att stoppa in kort och sortera lite i plånboken. Då tog han utan armar initativet istället. Jag tänkte: "Wöow, ett ben i luften" Så såg jag att han knappade in pin-koden och hela kittet. Haha, så jävla grymt. Blev helt impad på de där två. Fet respekt för såna alltså.

Och vi som har "allt", gråter blod om vi inte får en liten grej eller det man önskat sig i julklapp/födelsedagspresent. Var glada för att ni lever istället. Var lite trevliga och glada mot andra, man tjänar på det i längden.

Smeka-rygg-kram med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0