Bedrägeri

Jag: Hejsan, vill du kolla priset?
Ställer den frågran direkt för att jag ser att han kommer med två varor och hans kundvagn åt helvete.
Han: Ja, tänkte kolla vad dem här kostar, det står 21.95.
Jag: Absolut.
Jag kollar givetvis upp det.
Jag: Det står 29.95 på min skärm.
Det som står på skärmen stämmer oftast!
Han: Men det står 21.95, detta är bedrägeri. Hehe. Det står ett pris, så får man betala ett annat när man kommer fram till kassan. Detta är inget annat än bedrägeri.
Jag som ser honom le och skratta hela tiden, inser inte hur allvarlig han är...
Jag: Ja, hehe.
Jag skrattar väl självklart med kunden för att göra honom nöjd!
Han: Har du din chef eller jouren här? Jag måste få snacka med dem. Hehehehe.
Jag: Hehe, nej, dem är inte här. Gå till förbutiken så kan dem koppla dig.
Spelar fortfarande teater med ett leende på läpparna. Inte insett än att det kan vara sant det han säger. Är han allvarlig eller?
Han: Låt mig tala med dem nu, annars går jag till botten med detta. Det är bedrägeri. Jag vet inte ens om jag vill ha dem här varorna längre.
Han har ett eiffeltorn av varor på bandet och tänker skita i att handla? Fan tror han att alla är hans slav eller. Jag mister hellre en kund än att göra skitjobb åt en idiot. Då börja jag lacka, tappade humöret, och jag som redan är lite halvsjuk har då redan ett temprament på Mount Everest.
Jag: Karolin, kan jag få telefonen? Kan du ge mig hela apparaten?
Jag ringer upp förbutiken, så lämnar jag över telefonen. Jag skiter i honom, går iväg och öppnar en ny kassa. Sen när dem är klara med samtalet, står han där ensam med sina varor. Jag tänkte för mig själv: "Yes! Han får vad han förtjänar". Så det tog sin tid, sen ropade jag dit Sofia, så tog Karolin över och Sofia tog över Karolins kassa. Så sprang jag över till en annan kassa, igen. Jag slapp honom, yes!

IDI-OT! Fucking hatar sådana. Humöret är åt helvete när man får sådana kunder.

Kommentarer
Postat av: elina ^.^

"jag vet inte ens om jag vill ha dessa saker längre" (elr ngt)



ba, vill du äta ikväll elr inte?! ofta man säger sååååååååååå... fan,.. cepekunder i bromma! svär :P

2009-10-17 @ 00:22:36
URL: http://eeliinasrisuk.blogg.se/
Postat av: Emilie

BrB 9 kap. 1§ 1 st. "Den som medelst vilseledande förmån någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för BEDRÄGERI till fängelse i högst 2 år."



BrB 9 kap. 1§ 2st. "För BEDRÄGERI döms också den som genom att lämna oriktig eller ofullständig uppgift, genom att ändra i program eller upptagning eller på annat sätt olovligen påverkar resultatet av en automatisk informationsbehandling eller någon annan liknande automatisk process, så resultatet innebär vinning för gärningsmannen och skada för någon annan."



Med skada i denna mening menas ekonomisk skada. Kan det inte stämma då?

2009-10-17 @ 10:30:47
URL: http://emiliere.blogg.se/
Postat av: diana

Alltså...........Anger Management???????????????????????????????????????????

2009-10-17 @ 18:12:06
URL: http://mypathinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0