Invandrare

Nu ska det skrivas om invandrare igen, bör nästan göra en kategori för de. Inte för att jag inte är det, men jag är fan inte som de.

Det första som händer när jag kommer och ställer mig vid kassan är att jag får klagomål av några invandrare. Fan inse, det är inte jag som lägger priserna, det är inte jag som är datorn, det är inte jag som står bland frukt och grönt, det är inte jag som gör något överhuvudtaget på City Gross förutom att stå i en jävla kassa!!

Jag får 16 lime framför mig, jag börjar räkna dem, och gångrar allt med 2,95. Det blev hela 47,20 dem fick betala för lime'en. Då kommer dem närmre och börjar snacka skit.

Han: Det kostar 39,95 kr/kg i sån där nät.
Jag: Aha, okej. Men detta är inte i nät, och lime är styckpris om du plockar.
Han: Nej, alltså det är inte så, jämförpriset blablabla..
(Jag gav upp att lyssna, jag förstod ändå inget så jag var snäll och ringde till dem som har hand om det och kollade läget)
Jag: Tjena, det är Tuan. Är det styck eller kilopris på lime'en?
Kollen: Det är styckpris.
Jag: Okej, tack!
Jag till invandraren: Det är styckpris, vill du ha dem iaf?
Han: Okej, det är okej.

10 min senare har jag hamnat vid självscanningen, då löper han till mig.
Han: Hej, du vet ...blablabla.. Det blev 47 komma något förut, men när jag vägde, det blev 47 koronor.
(Idiot??? 47,20 är 47 kronor. Jävla handikapp, så började han babbla på tills jag hörde att det inte kom något mer från hans mun)
Jag: Okej, gå till förbutiken.

Jag förstår mig inte på dem som ska bråka om någon jävla krona, du fick en kasse, fan vill du mer ha? Ta butiken då om du orkar. Tjockskalle, åh. Orka förstöra min dag genom att börja så. Ska inte öppna kassa förrän invandrarna har hittat en annan kassa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0