Skrämmande

Något som skrämmer mig oerhört är stumma/döva som är helt galna när dem försöker förmedla något. Som situationen på jobbet idag, när det började bli ganska tomt dök en stum/döv fram. Hon hade handlat massa grejer, men jag höll faktiskt på att hjälpa  en annan kund som var före henne. Och vi råkade bara få ögonkontakt.

Hon kommer hastigt fram med en stekpanna och rycker i mig och massa, det enda ljudet man hör är massa stönljud, inte sexuellt stönljud, utan hårda, aggressiva stönljud, som om man försöker fåå fram ord fast det inte  gåår, och då blir det bara något.

Det hon försökte förmedla var en fråga som var: "Vad kostar den?" Givetvis kollar jag upp det, eftersom jag inte kan få henne att höra eller läsa mina läppar om vad priset låg på, så fick jag visa min så kallade lite prisskärm. Så började hon fråga massa om det var bra eller inte. Till slut fick hon fram något som jag kunde uppfatta som: "Jah inth vill höööö den".

Hon menade självklart inget illa, hon var ju trevlig och så. Men jag tycker sånt är läskigt bara, hon rycker och drar och fladdrar runt med armarna en massa, jag vet inte. Och hon såg inte heller allt för hälsosam ut, därför det var lite extra läskigt. För hon påminde om denn där fågelkvinnan på filmen "Ensam hemma". Då blir det lite extra kusligt när hon inte kan tala. Fast det gickk ju bra till slut ändå, som tur var.

Detta skrevs igår, men sparades tydligen inte, bara som utkast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0