Skum typ

Juste, jag skulle berätta om den där skumma typen. Läs noga nu.

Där stod man i kassan, redo för att få stänga ned eller bli avbytt av en kollega. Det var knappt, men ändå så långt kvar tills hemgång. Jag började nästan piggna till och få ett lyckorus i hela kroppen av bara tanken att få dra därifrån. Med ett leende på läpparna tackar jag min kund, vrider med den sista musten av orken min kropp till nästa kund. Snabbtänkt som jag är, hann jag tänka ut att det förmodligen var min sista kund för dagen, innan jag hälsade. Leende mot leende = HEHE. Leende mot icke leende = "I'll survive". Leende mot suris = "Fu, fan är det med dig?". Denna skumma typ var en sådan "Fu, fan äre..". Jag sket i det, var ju trots allt min sista kund. Men nej nej. Problemskaparn är född.

Jag: Var det bra så? :D:D:D:D:D:D
Han: -.- 8-| Eeeh? Det hoppas jag verkligen!!! :@
(Vilken jävla hewra, han var)
Jag: Det blev 1.931 kronor då.

Han plockar fram sin plånbok. Tar ut en "sedelbunt" på tre sedlar (OBSERVERA TRE). Han plockar isär bunten, jag ser fortfarande TRE. Han lägger fram de i min hand och går därifrån för att packa. Så jävla trött som jag var, tänkte jag inte på att han hade gett mig mindre än vad han skulle betala, men märkte av det sen.

Jag: Ursäkta, jag fick bara 1.500 kronor.
Han: Nej?! Jag gav dig fyra fem hundralappar.
Jag: Nej, jag är helt hundra på att jag fick tre sedlar, jag kontrollerade tre gånger vilket motsvarar tre sedlar.
Han: Nej, jag är tvärsäker på att du fick fyra. Jag sålde nyss en grej, fick 2.000 och hade det på en och samma bunt.

Så blev det kaos fram och tillbaka i en kvart. Jag ringer min kära chef. Hon kommer, hackar lite och får ut sedlarna igen. Då ser man att TRE sedlar är vikta exakt likadana, medan den fjärde är helt random rak. Ändå vägrade han medge det.

Han: Alltså, jag menar inget illa mot dig eller så. Men jag är helt hundra på att du fick fyra sedlar.

Fu mannen, rasist. Orka tro att jag tar pengar framför alla kunder. Fucking as, fett skämmigt. Kameror över hela Sverige typ.

Aja, hur som helst, beviset kommer imorgon. Vi får väl se vem som hade rätt, fettan! Snacka om skum typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0