Vilka fördomar!

Jag gick förbi Max idag efter föreläsningen för att köpa mig en Supreme Jr. för att ha till bussen. Det gick visst fortare än vad jag hade tänkt mig, jag handlade trots allt på express då bör man ju förvänta sig ha det redo när man kommer fram till disken. Vilket det var. Perfekt! Då var jag 10 minuter för tidig till hållplatsen.

Det var inte så kallt idag i jämförelse med gårdagens -18 grader, då det var -4(?) idag typ. Dock är det fortfarande kallt för tassarna om man inte har vantar på sig. Jag som inte hade ätit frukost ville äta burgaren snarast, därför gick jag in i ett rum precis bredvid busshållplatsen där det finns två bankautomater, kamera och hela kittet, värsta överbeskyddande, för att endast äta min burgare och inte frysa både burgaren och tassarna.

Då kommer det in en svenne gubbe med världens mördar blick och tänkte säkert: Vad gör han invandraren här? Ska han råna mig nu eller?  Men jag kände också hans rädsla över att det skulle hända något. Han höll verkligen koll på mig. Så fort jag rörde mig, trodde han att jag gick mot han. Helt sjukt. Haha. Vilka fördomar. Hade det stått en svennebanan där inne och frusit häcken av sig, hade det inte varit densamma, jag garanterar. Det är väl kul att jag ser läskig ut, kanske berodde på mitt hår, såg förjävlig ut idag, vilket jag gör fortfarande. Kanske liknande en uteliggare som levde på en Supreme Jr. per dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0