Handii till grannar


Det var en dröm, drömmen jag inte ville ifrån. Som en stock, fastbunden och orörlig, graviditet tyngre än någonsin lyckades jag ändå sväva, som om det inte vore någon graviditet på denna planet. Trots ovädret utanför, var det inget annat än solsken, gröna ängar och nyfödda blommor som fanns på bild. Men plötsligt händer det. Det som alla fruktar, en jordbävning, ovädret, åskan eller en orkan, jag vet inte vad. Det blev suddigt, om jag ens såg något mer, det enda jag var medveten om var ljudet, ljudet från...

Jo från ovan, grannjävlarna ligger och smeker sin borr i arslet, exakt ovanför mitt pannben, så det ger mig gåshud och ilningar av borrandet, och lyckas oerhört bra att väcka mig till verkligheten. Det var mig fan en schysst granne. Iofs har vi haft en smyg grannfejd, dem och jag. Det har jag berättat tidigare mina kära vänner, om ni minns? Hur som helst, snart får dem hockeyklubban där den hör hemma.. igen.

Nej, nu blir det lingongrova och philadelphia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0