Heal the world

Varit ute och sprungit idag - för andra gången denna vecka. Med ipoden i öronen är man alltid skapligt redo för att springa, åtminstone ett tag. I och med att jag inte äter frukost innan jag springer så går det alldeles utmärkt för att vara i skick med min kropp. Hur som haver, lyckas man alltid komma in i en annan värld, vars tankar hamnar i filosofisk läge. Just idag kom jag och tänka på alla fattiga barnen på denna jord när låten "Heal the world" kom att spelas på min ipod. Jag var som tröttast just då, men stannande inte upp, utan sprang vidare som om det inte fanns någon trötthet. Låten fick mig att känna som att jag sprang för alla världens barn, det kändes som att jag gjorde något för dem. Förmodligen allt förgäves, men det är ju tanken som räknas eller hur?

Musiken gör mycket när man tränar, har jag insett nu, en gång för alla. Ta vara på varandra, varför lägga dålig energi på varandra när man kan njuta av att vara med varandra?

Kommentarer
Postat av: C-why

Så jävla rätt!

2010-05-14 @ 13:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0