Halka är inte som att snubbla in i ditt liv


Jag körde nyss hem från en polare. Jag körde minivägen istället för motorvägen för att slippa trafiken, men då stötar man på katastrofmycket trafik där ändå. Som ni har märkt, i alla fall 08or, så har det stormat in snö i vår stad och igår när jag var på väg ut såg jag snöplogarna ute och röjde runt 11 på kvällen. Det är ganska farligt, i och med att det blir oerhört halt när det som är kvar har frusit fast. Det hände tre gånger inom loppet av fem minuter, som det tar att åka hem, att jag fick tvärnita när bilar dyker upp från ingenstans, men min tvärtnit resulterar ju inte i stopp direkt, utan jag glider femtioelva meter innan jag får stopp på skiten. Fan vad knas. Orkar inte krocka i onödan. Skulle ta alldeles för mycket energi, vilket det inte finns tid för.

Nästa gång får det bli motorvägen, där alla kör, då försvinner isen/snön som värms upp av däcken. Hehe. Är man lat, så är man. Men det gäller att prioritera sitt liv före att njuta av sin trötthet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0