TSF

Vilken härlig start på dagen jag hade. Drar mig upp tidigt på morgonen, i hopp om att komma i tid till en se- och hörvärdig föreläsning. Det handlade om kunskap i organisationer. Ja, det handlade inte så mycket mer än om dem luddiga orden, automatisering, standardisering och effektivisering. Om jag minns rätt, var inte så insatt i och med att han filosoferade i sin egna värld i hela två timmar. Hur går det ihop? Det första han började med var att stänga ned föreläsningsanteckningarnna. Ha-ha, rolig man.

Sedan stack jag för att pissa efter föreläsningen och då fann jag ett stort jävla hål i min finaste stickade tröja. Då var det bara att dra sig hemåt, leta fram kvittot och åka till Carlings. Dem skall laga det sade dem, men vi får väl se hur det blir. Efteråt hittade jag en skitsnygg skjorta med grym passform, som jag har letat efter hela sommaren, inne på The Shirt Factory. Riktigt nöjd. Nu är jag fattig som satan, inväntar bara CSN-bidraget och lönen nu. Så skall jag försöka spara pengarna till nästa helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0