Debatt är hett, det är inne, det är debatt.

Aldrig gillat debatt tidigare, om ens politik. På låg- och högstadiet undvek jag det bäst jag kunde. Att se debatt på TV var lika med att zappa vidare och att höra ordet av politik var som ett annat språk, jag ignorerade det.

Idag. Idag var det bland annat debatt på TV mellan alliansen och opposiition. Men idag, idag i tid, alltså idag som i presens, känner jag att debatt är riktigt jävla kul att lyssna på. Bland annat att man hör olika åsikter och argument, men att det hettar till så oerhört att bastuns termometer ropar kallt. Fy fan vad jävla humöruppfriskande.

Bästa repliken som dök upp och som jag även själv kommer att använda var från Mona Sahlin: "Lögn är en lögn, även om man skriker ut det."

Måste läsa lite på detta innan jag röstar. Vad röstar ni?

Kommentarer
Postat av: filippaa'

Buhuhuh, jag får inte rösta :(

2010-09-17 @ 18:06:32
URL: http://ssoundeffects.blogg.se/
Postat av: cuong le

orkar du inte läsa på så kan du alltid göra testet, som jag gjort, inne på valpejl.se!

det underlättar och du ser direkt vilket parti som passar dig :)

2010-09-17 @ 23:43:53
URL: http://cuoong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0