No man is an island

Jag upptäckte nyss att min kavaj var så hemskt skrynklig att det inte gick att ha på sig den, mer än tio sekunder. Jag bad världens bästa pappa om en strykning och voilá, så hade man en skrynkelfri kavaj. Vad skulle jag ha gjort utan min far, mor och syster? Utan min familj? Det hade inte funkat.

Vad skulle jag ha gjort om inte dessa, i mina ögon, korkade människorna fanns? Då hade jag inte haft något att vara uppretad av. Vad skulle jag ha gjort utan alla dessa talanger/grymma människorna? Då hade jag inte haft något/någon att se upp till. Vad skulle jag gör om allting var ingenting? Allting i min omgivning, allt som händer på denna jord, skit hit och dit, guld hit och dit, det måste finnas där. Som sagt, det hade inte funkat utan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0