Once upon a time, there was a..


Här sitter jag med en skål, stor nog för att kunna fylla fyra portioner soppa i, men denna morgon fyllt med havregrynsgröt, lingonsylt och mjölk i min famn. Måste tacka Diana för detta, att hon med hjärnan och vettet på rätt plats lyckas påminna mig om att gröt faktiskt är ett alternativ till att bryta fastan.

Med kroppen under bearbetning av denna fiberrika havregryn och med en beredskap av att det kommer avfyras en prutt senare, funderar jag på hur dagen kommer urarta sig.

Det var en tung morgon att vakna till, trots 10 snoozningsomgångar lyckades jag till slut vakna, till ljudet av regn (nej, nu är hösten här). Jag gick upp och raka vägen in till duschen, och brände mig härligt på fötterna med iskallt vatten (världens bästa väckarklocka). Hann välta shampoot, tappa hårinpackningen, somna en omgång till innan det blev dags att röra sig ut därifrån. Efteråt satte jag igång med att blanda ihop ingredienserna för havregrynsgröt och lyckades mer eller mindre bränna halva gröten. Bra jobbat där Tarre!

Nu är det packning, håruppställning och kläder på som gäller, sen beges det av till skolan igen. Det är trots allt en ny vecka och nya tag. Vi får se hur detta går, det lär avgöra hur resten av dagen kommer att gå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAAHAHAH-.-

2010-09-13 @ 11:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0