Min mage gör kaos i rummet

Att mättas (på riktigt) av pizza är som att släcka törsten med saft. Ja, ledsen att göra er besvikna genom att avsluta kvällen med en pizza på en vardag. Calzone, bea och pizzasallad - kunde det bli bättre? Ja, kokt potatis, panerad fisk, citronsås, strimlade morötter. Det hade varit som att hitta 20 kilo diamanter i en skattkista för min tomma mage, som har levt på flingor, kladdkaka och kaffe under hela 20 timmar.

Sedan jag tryckte i mig den ohälsosamma maten, har min mage som en katt, jamat som en bergsprängare av oljud. Man börjar ju undra om pizza är mat, i och med att det kändes mer som ett glas vatten, som bara runnit rakt igenom och bosatt sig i kön för att få komma ut i andra ändan. Jag som trodde att pizzor satte sig på bröstvårtorna för att göra dem spetsiga och trekantiga, eller som en stor ruta på magen. Det är väl tur det? Det som kommer att hända härnäst är väl att jag blir torr som sahara öknen och kommer att behöva dricka tonvis med vatten för att kunna producera våthet igen och lukta svett som hälften av samhället gör.

Ursäkta mig. Läs inte för långsamt, då ser ni nog alla konstiga fel och sjuka meningar jag har lyckats åstadkomma nu dem senaste minutrarna. Det var faktiskt pizzan som talade.


Kommentarer
Postat av: LOL

Damn you för att du fick mig att skratta när jag har träningsvärk!

2011-02-09 @ 10:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0