Handboll damer (flickor?)

Jag vaknade nyss till damhandboll. (Ja, jag somnade rätt utmattad efter att ha fått meckat hela morgonen.) Mina ögon lade direkt märke till hur oproffsiga dessa "damer" är. Jag vet inte om det är så för herrarna också, men har aldrig tänkt på detta tidigare. Eller så kan det bero på att denna kameraman/kvinna lyckas få med allt hånande på bild. Hur som haver, tjejerna hånar varandra efter varje mål och jag vet inte vad. Ett praktiskt exempel var vid ett strafftillfälle då målvakten (Sävehof) skuttade runt och viftade med armarna. Eslövbruden lyckades sätta sin straff och var då givetvis tvungen att håna målvakten lite "diskret" med sin handbollskollega genom att visa hur målvakten viftade med armarna, genom att göra tipptapp rörelserna och skratta lite. Så jävla omoget. Fjortisar. Hur gamla är dessa människor egentligen?

Uppdatering: Nu skrek en kärring "fuck you". Väldigt moget.

Uppdatering2: Handboll för herrar visar inte bättre hyfs. Herregud. Det är nog handbollsspelare rent allmänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0