Päronsplit

Tjejer och bilar. På ett sätt går ni ihop, på ett annat inte. Ni kan stå i bikinis och tvätta bilar, där går ni ihop. Väldigt upphetsande. Men många tjejer bakom ratten, det är som att sätta mig i cockpiten på ett flygplan för att flyga 300 resenärer. Det inträffade nämligen en rolig grej när jag var på väg ut från parkeringen. Det var två tjejer, båda i varsin bil. Den ena vet jag inte riktigt om hon skulle ut eller om hon skulle in i en parkering, men hon ställde sig bakom en annan som skulle köra ut. Och hon som körde ut vägrade ju att titta bakåt när hon backade, dessutom med gasen i botten. Så det blev en jävla smäll där. Jag kunde inte hålla mig från skratt. Hade jag varit lite mer nonchalant hade jag nog stannat bilen, hoppat ut och lagt mig på marken och skrattat ännu mer. Det bästa av allt, hon som backade in i den andra, förstod inte att det var en bil bakom. För hon tittade inte bakåt en enda sekund, men när hon väl steg ut och gick bakåt, så chockerades hon nästan till hjärtattack när hon fick syn på att det var en bil bakom. Väldigt komiskt. Därför sitter jag och äter päronsplit, för att ha någonting att smaska på medan jag tittar tillbaka i det färska minnet av situationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0