Tired is my name

Fy sjutton vad jag är trött. Syrran väckte mig någon gång under min djupsömn när jag drömde om det bästa för att säga att det snöade. Jag vet inte om jag var i chocktillstånd av att bli väckt sådär, eller om jag var så oerhört trött och fortfarande drömmande, för jag kände mig som ett barn som precis lärt mig att se och höra. Det enda jag kunde komma med var "Jag vet." sedan somnade jag om, om jag minns rätt, måste kolla med syrran sen.

Helt otroligt, kan ni tänka er? Det har snöat, igeeen! Varför? Hur kan den få för sig ett väderomslag mellan de två väderlekar som är längst ifrån varandra, det är som att lägga nordpolen mot sydpolen för att kela, eller bryta av batteriet och lägga pluspolen mot minuspolen och ändå ska batteriet fungera. Jag anar att det ligger en ovisshet gällande naturens fina lagar och reaktioner i min lilla verksamhet jag har bakom pannbenet. Man blir inte heller visare av att man diskuterar med sig själv, om man inte redan har svaret det vill säga. Därför tänker jag högt med er, som att sitta i bikten och förklara mina tankar för er.

Inga sorger, inga irritationer, inga klagomål, bara en rolig tanke. Nu skall min gröt med bär och sylt ned i magen. Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0