Ops, bad update

Tjenixen! Det gick inte alls bra med nedräkningen. Men nu är jag tillbaka till bloggen, nu via mobilen! Jag har varit här i Australien (Melbourne) i över en vecka nu. Vi har börjat söka efter jobb och det är många goa ställen man skulle kunna tänka sig att jobba för. Väntar bara på svar.

I övrigt är allt gött. Vädret är som det ska, inga satans minus grader som i Sverige, tack gode himmel för det! Det finns massor med mat, dock har jag ätit för mycket asiatiskt mat så jag mår typ illa i närheten av det. Vi har även hunnit besöka "Vietnam town", varenda human being snackar viet där. Det känns som man har hamnat i fel land när man väl är där. Haha tragedi.

Vi har även lärt oss att ta bussen till ett köpcentrum. Inte det bästa köpcentrumet, men vi har i alla fall lärt oss ta oss någonstans på egen hand, det är ju ett steg närmare utveckling :) Det värsta med bussarna här är att ingen tar bussen, nummer ett. Nummer två, vart fan är skyltarna för vart man är någonstans? Nummer tre, hur i hela världen vet man när man ska av? Det är varken högtalare i bussen, karta eller mobil anslagstavla som visar vad nästa station är. Nummer fyra, hur lyckas busschaffören köra förbi när man står vid hållplatsen? Det slutade med att vi fick ta bussen en timme efter. Riktig cry-me-a-river situation.

Pusspuss! Ge svensk mat en puss från mig också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0