Snåla, är min teori

Ni skulle ha sett Lyxfällans avsnitt som visades vid lunch idag. Jag halvsov i soffan till något program innan och lyckades vakna till lite innan Lyxfällan började. Jag hann se kanske 4 minuter innan jag stängde ned och gick ut på en promenad. Detta avsnitt handlade om en ensam far som var eller är välbetald (för nyvaken för uppfatta det rätta ordet) men spenderar gärna pengarna på allt han tycker är kul, exempelvis elektronik och snabba bilar. Jag har för mig att det var hans ex-sambo som hade hand om hans ekonomi (fortfarande?) och anmälde honom till programmet, om det inte var så så antar jag det i alla fall. Det är inget att vara stolt över att komma med i ett sådant program.

Hur som haver, ex-sambon blir intervjuad och får frågor som har några barn, hur gamla, vad gör de och om de betalar hyran hemma. Ja, han hade en son på 20 år, tog studenten i somras och har jobbat ett tag sedan dess, men dock så betalar han inte hyran hemma. Och då blev en av Lyxfällan fixarna helt chockad! "VA? Betalar han inte hyran hemma?" Som om det vore en självklarhet. Jag förstår inte grejen med att en förälder vill skicka ut sitt/sina barn så fort dem fyller 18 eller att dem måste betala hyran hemma. Vad är det för föräldrar som begär något sådant? Det är en sak om föräldrarna är luspanka, som de flesta egentligen är i Sverige, för alla lever på lån (är lika med att de egentligen inte har råd att äta på McDonalds ens). Dock syns det inte som att de är fattiga, vilket väl är fördelen i Sverige. För mig är det ingen tanke om att försöka lära sina barn, det känns mer som ett straff eller att föräldrarna är snåla. Nej, det är så! Föräldrarna är fucking snåla. Jag blir irriterad av tanken att det finns sådana föräldrar. Fy skäms! (som man säger till hundar) Det är liksom inte så att de bor i en hundkoja och behöver sitta och tigga pengar till mat varje dag. Nej, jag ger upp. Jag orkar inte ens snacka om detta. Hej! :D IDIOTI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0