Nog, får det vara!

Vad är det som försiggår i detta Sverigeland? Vädret skiftar mer än tjejer byter killar. Ena stunden är vädret som valpen, det skiner, det blomstrar, det är torrt och glatt och andra stunden är det kyligt om inte iskallt, blåsigt och tråkiga tanter blir det av vädret. Jag som tyckte om Sverige för att vi hade snö, nu vet jag inte vad jag tycker om snöandet längre. Det ger anledning att glida runt med en resväska med minst en jacka för varje årstid, ifall det skulle bli varmt eller kallt.., eller en hundkoja om det skulle bli storm. Tak som tak. Plus en tjockis som tar emot vindarna.

Jag ser framemot min födelsedag. Inte för att jag någonsin har haft ett kalas eller för att jag älskar födelsedagar, utan för att det är så satans överskattat. Däremot har snön förmodligen, eller förhoppningsvis smält bort (i alla fall det mesta, alla år som jag har fyllt närmare döden). Vi kan väl åtminstone hålla tummarna på det. Godnatt vädret, jag hoppas du vaknar upp på rätt sida imorgon. Jag vill se träden blomstra så mycket att jag väcks av vackra grenar som spräcker mitt fönster av näringen och värmen från solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0