Drygblicken genom två fönsterrutor

Man kan säga att jag bilar dagligen, vare sig det är en meter eller 5 km. Jag vet inte om det är svenskar eller om det är jag som har turen att stöta på idioter dagligen i trafiken. Det är nästan läskigt, som en deja vú med nya människor. En regel som högerregeln kan jag förstå att inte en enda varelse följer om man inte nyligen fått körkortet, om ens dem. Dock så förstår jag inte mig på personer som gör fel men är bombsäkra på det motsatta.

Oftast så är det någon så kallad vuxen person som kör med sina barn i fyrtioelva barnstolar intryckta i bilen, det är dessa som kör som dårar och förväntar sig väjning oavsett om de har företräde eller ej. Det slutar alltid med att de försöker gasa mer för att komma i mellan mig och ett stort cementblock, men inser att det är alldeles försent och tvärnitar medan jag tittar åt min höger och undrar vad fan det är frågan om. Oj, då dyker denna härliga blick fram. Väldigt skrämmande såhär mellan två stängda bildörrar i trafiken. Som om jag skulle stanna bilen, i med handbromsen och springa därifrån. Vilka dumheter!

En annan gång var det så att jag såg röda ljusets ingång, och högerfilen var fan längre än trettioelva långtradare medan vänstra filen hade några enstaka bilar. Så givetvis byter jag fil och framför en sportbilskille med sin flickvän bredvid sig hamnar jag då. På något sätt försöker han gasa för att skrämma mig? Var ska han ta vägen när det är rött och vägen är helt avspärrad med cementblock i mitten av vägen, tre bilar framför och femtiosjutton bilar till höger. Gissa vad han gör då? Jag kikar självfallet i backspegeln för att se vilken idiot jag stött på denna gång, då tar han upp näven och gör en fuck off-gest. Oj, vad traumatiskt. Ville aldrig mer köra bil, eller? Nej, detta gör att jag vill köra mer för att få jävlas med dessa tappade människor. Mer än gärna.

Godkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0