Oh I forgot

Jag fick lära mig att stå i självscanningen idag, iaf en liten stund. Det var nämligen en sjukling idag, så vi var en mindre och då fanns det ingen tid för mig att stå där. Behövdes folk i kassan.

Hur som helst lärde jag mig ändå rätt mycket, tror jag klarar mig rätt bra där nu. Men det sjuka, fula, loliga eller vad man ska säga, är att folk kommer ju dit fast dem inte har självscannat. Varför skulle hela Sverige stå i dem andra kassorna, om det fanns en ledig kassa brevid? Ologiskt tänkande x 10 på dessa människor.

Allra värst, ännu en invandrare som försöker smita förbi, denna gång en ung kille, han kommer fram och jag frågar:

Jag: Har du självscannat?
Killen: Va?
Jag: Har du självscannat?
Killen: Va?
Jag: Har du självscannat?
Killen: Va?
.... hände x antal gånger, sen kom detta:
Jag: Har du använt handtaget? *pekar*
Killen: Ja.
Jag: Har du City Gross kort?
Killen: Nej.
Har man inte City Gross kortet går det nämligen inte att använda apparaten. Så han lurade sig själv rätt bra. Mogen pojk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0