Chokladkalender

Jag minns det året jag första gången fick en chokladkalender. Precis, det är som en kalender med av en chokladask. För varje dag som går, får man en chokladbit, precis som en vanlig kalender har ett nytt namn för varje dag. Dock är chokladasken smaskens i jämförelse med namn i munnen.

På jobbet idag, dök det upp en superdupersöt liten flicka med världens snällaste och oskyldigaste blick, och undrade vart vi på City Gross hade chokladkalendrar. Jag sprang runt som ett tok innan jag till slut fann de. Dock fanns det bara prinsesstema på kalendern, vilket hon var för cool för, konstigt nog - hon var ju som en prinsessa i mina ögon.

Jag minns första gången jag fuskade med en chokladkalender, som om det vore igår. Precis, jag var så dum att jag kunde lura mig själv. Att jag kunde gå på min egen lögn som jag precis hade planerat ut innan jag drog den lögnen.

Juste, så var det. Jag älskade (och gör förmodligen fortfarande det) chokladen så mycket att jag alltid tog några i förskott, för att sedan hoppa över dem dagar som skulle förbli tomma med choklad ur kalendern. Man kan ju undra om jag verkligen höll det. Givetvis inte, kalendern var tom några dagar inpå december, vilket resulterade i att jag utblev med chokladen resten av julkalendern. Gud vad sorgligt.

Är man med i leken, får man leken tåla.

Funderar på om jag kanske skall köpa en chokladkalender istället för ett chokladblock, om det ändå är godare med kalendern. Vem vet vad jag kommer att göra? Vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0