SL

Alla klagar på hur SL fungerar, att så fort det faller lite snö på marken blir det "trafikkaos". Jag klandrar ingen, för det stämmer verkligen; bussarna blir försenade, tåg blir det och allt som kallas kollektivt slutar tajma varandra, man står och får brainfreeze, köldskador och hår går att bryta som tandpetare, trots att man vet om att samma sak händer varje år. Det sägs att dem är redo för varje vinter, men varje gång spelar dem samma visa. Hur går det ihop? Är vi svenskar så jävla otekniska? Hur kan så lite snö skapa så mycket problem?

Man kan inte kalla detta orutinerat. Det händer för fan varje år i ett halvår. Antingen är dem ansvariga helt dumma i hela pannbenet eller som dem flesta är - lata jävlar. Dem bara begär en jävla massa utan att göra ett jävla piss.

Som jag läste i metro-tidningen igår. Polser bör kunna stämmas för att dem inte sköter sitt jävla jobb. Fan har vi poliser för när det enda dem kan göra är att stoppa fartdårar som kör 5 km snabbare än hastighetsgränsen? Det är fan rätt, stäm det så kallade samhällets "försvar", dem gör ändå ingen nytta. Hur kommer det sig att det är så svårt att komma in i utbildningen, men får ut dem sämsta när man ändå utexaminerat massa färdigutbildade studenter? Dem kan ändå bara gå i sina uniformer, fejka larmning för att komma fram i trafiken och prioriterar att sätta dit dem som gör något helt ofarligt som att dela ut filer, istället för dem som dödar. Det är vill verka bra, men dem är bara fega.

Nu hamnade jag utanför ämnet helt och hållet. Vilken ilska jag kände inom mig av bara tanken att poliser är.. som dem är.

Kommentarer
Postat av: elina

hahahaha word!

2010-12-03 @ 00:51:16
URL: http://eeliinasrisuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0