Diskmaskin

För mig är det oförståeligt det här med diskmaskiner. Den har inte någon som helst funktion om man inte har sköljt disken tillräckligt innan man stoppar ned de. Då kan man lika gärna dra några extra drag med en disksvamp eller diskborste och du är klar med disken. Du slösar redan en massa vatten på att skölja, ska du lägga in trettioelva tusen liter till för att diska i maskin en extra gång och dessutom slösa el (om man nu ska prata miljövänligt).

Nu sitter det säkert en tjockis där och säger att det är skönt om man är lat att ha tillgång till maskin. Nja, jag tvekar så byxan spricker på den tanken. Du måste skölja av disken, böja dig fucking ned och sedan leta en tom plats att placera disken och ska du göra det med femtioelva andra tallrikar förblir du Quasimodo för resten av ditt liv i förtid. Inte bara det, när disken är klar måste du göra samma visa igen men plocka ur istället. Dock finns det ju dem där äckliga jävlarna som bara stoppar in och disken ser likadan ut som när du var klar med maten när programmet är avslutat. Dem bryr sig ändå inte. Det är väl banne mig tur det att vi är alla olika då.

PS: Med tjockis menar jag absolut inte en överviktig, men det finns möjlighet att dessa är en del av det, men min mening av tjockis är lata människor. Så missförstå mig inte, för då får ni en Xbox i pannbenet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0