ZleeplezZ zombie

Det var länge sedan jag sov så lite. Trots att jag tränar och äter ordentligt är jag helt utmattad. Att väckas varje morgon innan sju av ett alarm är ju galenskap. Hur orkar människor? Vuxna behöver sova 6-7 h (sägs det). Jag känner att jag kommer behöva 10-12 h om dagen när jag blir gammal. Det funkar inte annars. Man har varken kontroll på hjärncellerna eller kroppen. Det är inte riktigt klokt detta, inte sant?

Vad ska man hitta på då? Kaffe varje rast? Till slut har inte den någon funktion längre förutom en massa gult som far ur blåsan var och varannan minut med doften av kaffebönor. Jag vill ju ha kaffe för att det är gott, inte för att omedvetande hålla mig levande. Det är som att utnyttja en medmänniska för att verka ha ett liv.

Godnatt. Hälsa dem andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0