Mamma <3

Höhö, kom hem innan halvsex från skolan idag. På vägen hem drog jag upp mobilen och ringde syster för att kolla om vi skulle handla, eftersom igårkväll lät någorlunda bestämt som att vi skulle handla idag. Jag ringer då upp och frågar, då säger min syster att mamma sover, fast hon insisterar på att vi ska åka iaf utan mor. Hur som helst, det slutade med att mamma dök upp och vi hamnade på Willys. En del av det jag älskar med mamma är sättet hon pratar på ibland. Det känns som hon tänker på något annat och bara vill säga något för att hon vill få något sagt. Inne på grönsaksavdelningen händer det att hon lyckas gör det roligt, iaf för mig, två gånger. Jag fick, som vanligt, bära på korgen.

Så dyker konversationen på två rader upp:
Mamma: Co nang khong?
Jag: Nang
Mamma: Nang, thi lam sao bay gio?

Översättning:
Mamma: Är det tungt?
Jag: Ja,
Mamma: Okej, vad finns det och göra?

Haha, jag fick mig ett gott skratt då. Dock är det inte lika roligt på svenska. Svårt och översätta det hon sa, fast det lät mer som en diss må jag säga. Det var mer som: OK, då vet jag. HAHAHA, helt stum man blir eller. Ofta mamma dissar.

Det andra roliga var när vi hamna vid äpplena. Hon är ju rätt kort av sig, så hon försökte sträcka sig upp för att ta tag på ett fint äpple, då hon råker stöta till ett äpple (utan att själv märka av det). Den for ner mot hennes fot och det första hon får fram är:

Mamma: Ai vay? / Vem är det?
Jag: Du mamma. Du stötte till med armbågen
Mamma skakar på huvudet med ett stort leende och säger: fi faaan!
Jag & mamma: *Båda går därifrån och skrattar*

Oj oj oj, hon är söt hon. :D
WOpsi, det blev längre än tänkt.


Puss på mig

Kommentarer
Postat av: Emilie

Haha, roligt tarre :D

Din blogg är då allt smidig den!



Vi var duktiga idag, jobbade flitigt. Hoppas vi är lika effektiva imorgon!



HEJDÅÅÅÅ!

2009-02-11 @ 19:55:27
URL: http://emiliere.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha, tack :)



Ja, vi är alltid grymma i skolan du och jag xD

Klart vi är effektiva imorgon med. Ska bli klart imorgon har jag bestämt. :))

2009-02-11 @ 20:36:43
Postat av: mira

haha, vilket skratt jag fick. hon är söt ja!

2009-02-11 @ 21:32:54
URL: http://miiiira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0