KingKee

Kära Kee ringde mig idag och behövde lite hjälp med att köra lite. Han skulle nämligen lämna in ena bilen för däckbyte och något mer, som skulle ta någon dag att klargöra. Jag blev lite seg och kom lite sent, och med dumma trafikanter blir det inte bättre och går inte fortare.

Jag kom fram till slut iaf, hämtade upp honom, körde honom till hans andra bil som är oanvänd på ett bra tag. Den hade ingen ström kvar eller något, batteriet bland annat var helt dött.

Eftersom jag hade min bil där kunde jag hjälpstarta hans bil igen via min bil. Men det roliga var att vi aldrig hittade batteriet. Haha! Så jävla kul alltså, vi stod där som två fån och bara letade och letade, skrattade och skrattade.

Kee: "Det här tar priset, en bil utan batteri"

Sedan ropade vi på en annan som höll på med sin bil också, och bad honom kolla om han hittade något batteri eller om vi två var blinda. Han hittade inte heller batteriet, då stod vi alla där och skratta och undrade vad det var frågan om.

Smart som jag är tar jag fram handboken till bilen, där ser man bild på batteriet, men inte vart i bilen den ska vara. Så står det smått inom en parantes "i bagageutrymme".

Jag: "Hallå, det står bagageutrymme här!"
Gubben: "Ah, mycket möjligt att det kan ligga där bak"

Vi springer bak och fattar ingenting (FRÅGETECKEN), öppnar alla luckor och ser varken eller, men det fanns tydligen ännu en lönnväg, och där låg batteriet ensamt och oskyldigt. Allt gick bra till slut, Kee fick igång sin bil och allt var frid och fröjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0