Avstämning

Alltid någon avstämning när jag står vid självscanningen på jobbet. Jag är karman Darin sjunger om. =))

Det blev ännu en avstämning idag när jag stod vid självscanningen. Alltså en avstämning innebär att man kontrollerar vissa om inte alla varor som kunden har/ska köpa stämmer med det som står på deras "kvitto". Idag blev det en fet avstämning, skitkul! Det är dem enda höjdpunkterna när man står där, annars händer det inget. Och tiden går långsamt då.

Skitsammaa!!! Att jag alltid ska skriva skit!

Från start:
1. Avstämningen började smått och gott med tio varor enbart av typ 50 st eller vad dem hade.
2. 5 av varorna som vi stämde av hade inte scannats.
3. Det blev en hel avstämning istället. Dvs alla varor måste upp på kassan och scannas om från start. Sorry mate, så går det när man försöker fuska.
4. Under hela avstämningen, fanns det varor vars etikett inte ens fanns på (vilket tyder på att det är helt omöjligt att scanna).
5. Dem säger även att det var svårt att scanna (men fan idiot, ska du stoppa ned det i kundvagnen och försöka komma undan eller? I-DDDDI-OOOOOOOOOOOOOT!)
6. Dem gav oss deras City Gross kort och sa att dem aldrig mer skulle handla där.
7. Sinde då, hellre förlora två kunder än att förlora massa varor varje gång dem dyker upp. Förmodligen en förlust på några hundra lappar, tänk en shopping på 4 dagar i veckan, då ryker ju minst 1000 på bara en människa.

Kommentarer
Postat av: elina ^.^

omg sjuka människor :s

2009-10-12 @ 17:04:43
URL: http://eeliinasrisuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0