Operation visdomstand

Ja, idag opererade jag mig. Operera tycker jag är väldigt stort ord, det kändes mer som ett ingrepp för att få bort en visdomstand, vars uppväxt och grund har hamnat helt åt helvete.

Tog drygt en timme att få bort den, den satt så jävla fast, som en stor ek i marken. Så han var tvungen att ta sönder tanden i fem delar typ och dra bort bit för bit. Dessutom vill man ju inte skada tanden framför, som den satt rätt tight emot!! Det gjorde hela huvudproblemet ännu svårare att lösa, men det gick till slut.

Fick se tanden i efterhand, tänkte ta bild, men det är för vidrigt. Och han tog på min blodiga tand som om det vore ett radergummi. Nu känns det som om mitt face är stinn med botox. Sexigt, javisst.

Det sjukaste med ingreppet var att ingen var svensk, ingen verkade ha någon riktig koll på vad som behövdes och vad som skulle vara bra. Och han som var ingrepparen sa något enormt skakade för min del: "Jag vet inte, ta bara något". Hahaha, eh liksom, ofta man säger så. Tror han besvarade sina assisterna typ så fyra fem gånger. Amatör assistenter också, fattade ingenting av vad dem skulle göra. Tur att jag inte såg så mycket av deras ansiktsuttryck, då hade jag nog lagt ner hela skiten. Hade ju en stor "duk" över mig, av papper och ett litet hål för munnen. Så allt var täckt, kan tänka mig hur fult det såg ut, precis som dem har när dem byter hjärta eller ska operera typ magen typ. =D

Och så fick man extra tid imorgon, så det blir jobba jobba på som vanligt. Svullnaden ska tydligen hålla på i tre dagar ungefär och smärtan ska sitta i lika länge också, sägs det. MEn man vet aldrig, kommer säkert äta skruvmejslar och faila med allt. =))

Aja, godnatt typ.

Kommentarer
Postat av: elina ^.^

herrregud!



tandläkare nuförtiden vet ingenting -.-

2009-10-22 @ 19:35:17
URL: http://eeliinasrisuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0