Segis

Fan trög dag idag alltså. Typ inga som handlade idag i jämförelse med dem andra dagarna. Men som vanligt händer det något roligt.

Det kommer en ny kund:

Tarre: Hejhej!
Gubbe: Tjänna!
*pip*, *pip*, *pip*... alla varor klara.
Tarre: Var det bra så?
Gubbe: Ja, tack!
Tarre: Då blir det 56.50.
Tio sekunder senare.
Tarre: Kvitto?
Gubbe: Ja.
Trettio sekunder senare.
Gubbe: Det står två för 30 där inne!
Tarre: Okej, men inte på min dator, så du får ta det med förbutiken.
Han verkade inte höra vad jag sade.
Gubbe: Ge mig din chefs nummer, jag ska ringa honom. Det är samma sak varje år, det står något, men man får för annat..
Tarre: Ja, okej. Men jag kan inget göra åt saken, så du får ta och gå till förbutiken och snacka med dem.
Jag och kassörskan framför mig håller båda två oss från skratt. Hehehe - hon frågade dessutom vad han sa, och då berättade jag. Hon ba: Varsegod, ring på, vem bryr sig? Haha, skön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0