It's always gonna be there, isn't it? You and me.

Det är så jävla kul på tanke vad mina kära vänner har sagt om mig när de fick reda på att jag skulle börja data- och systemvetenskap. De sa att jag skulle börja använda sifferspråk med de i framtiden. Gissa vad det bästa är? Idag hade vi två timmars föreläsning om decimala, binära och hexadecimala talsystem. Jag kan typ översätta olika siffror till andra siffror nu. Helt fascinerande va? Haha, och det bästa är att jag typ ser andra siffror när jag ser vissa siffror nu.

Akta er, jag kommer med ett nytt språk snart people. Gissa vilket decimaltal 1110 i binära tal representerar?

Kommentarer
Postat av: Emelie Hellberg

sv: ja okej ;) ah det är coolt i alla fall :)

2010-09-14 @ 21:03:06
URL: http://mliii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0