Sökt nytt igen

Det har tydligen inte gått så bra som tänkt med de andra jobb jag sökt. Därför har jag sökt nytt.

Jag var i Kista Gallerian idag efter att ha fått det bekräftat att jag garanterat kommer få godkänt på första kursen. Helt underbart. Kommer där, går förbi fyrtioelvatusen människor och lyckas givetvis gå på fel sida av spärren. Vakten säger att jag måste vända och gå runt och då ställer jag självklart frågan: Vad är det som pågår? Jo, det var nypremiär för H&M i Kista Gallerian. Dem första hundra i kön skulle få 200 spänn tydligen, men det var väl för många där ändå för att jag skulle få en slant om jag skulle ställa mig där. Hur som helst, jag ränner förbi hela kön, känner mig som pilbågsregnet i filmen 300 och bara skär igenom allting och hamnar slutligen på Salt Men. Jag minns inte om han i butiken var butikschef där eller inte, men han gav mig komplimangen att jag hade en grym stil och bad mig skicka in ett CV om jag var sugen, för att han sökte efter personal.

Det är något mellan mig och klädbutiker, för varje gång jag dyker upp i någon butik hamnar jag alltid i en konversation, ibland är det kul, ibland är det jävligt drygt, idag var det kul för han var så jävla skön. Men det är bara att tacka och ta emot credsen.

I alla fall, jag har nu skickat in CV till honom, får se vad som komma skall. Håll tummarna mina små barn!

Kommentarer
Postat av: filippaa

Bo inte så långt bort då!

2010-09-24 @ 21:53:07
URL: http://fiillis.blogg.se/
Postat av: filippaa

men jag ska nog inte åka :(

2010-09-24 @ 22:47:28
URL: http://fiillis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0