The heart knows reason which reason does not know

Fy bövelen vad kallt det har blivit. Vaknar varje morgon av att fönstret nästintill slås in med vinden och dessa regndroppar som stöter på mina fönsterkarmar, som om det vore barn som kastar grus mot en lyxstolpe.

Det bästa av allt att få vakna upp är att få äta frukost igen på nytt. Förr var jag alltid för lat att göra någon sorts frukost, plocka fram smör, kniv, det ena och det andra, vilken jävla tid det skall ta för lite frukost. Inte längre, nu är det bara att hälla i havregryn, vatten, in i micron, så har du havregrynsgröt efter någon minut, fyll skålen med mjölk och lingosylt. Så har vi den ultimata frukosten. Nu är frågan om jag skall ta en macka idag också, vaknade extra hungrig imorse. Måste ha berott på att jag krigade i drömmen.

Jag ville faktiskt bara berätta att det är kallt och att rocken kommer fram idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0