Uppsatspaus


Jag har suttit sedan åtta (middagen) och försökt komma igång med en uppsats, vilket jag har gjort. Problemet är bara informationen jag skall få in nu, hårdfakta skall det vara. Det är drygt att leta information, som rent utsagt är fakta, hur skall man ändra på det i textform? Det går ju inte, om man inte skriver upp varje ord i meningen på en pappersbit var, slänger in dem i en mugg, skakar om och häller ut dem fritt till den meningen ödet kallar dem till. Det funkar ju inte, hur akademiskt är det?

Nu undrar ni varför jag inte sitter och skriver på uppsatsen, istället för att komma på en massa ordbajs här istället? Jo, jag skriver bort mina tankar, så jag inte är helt insnurrad i det så kallade Sociala Medier, vars min uppgift handlar om. Det funkar inte att koncentrera sig på en och samma sak i flera timmar, då går man till slut bara i rundor mellan samma hjärnceller. Det är som att läsa en bok, du kan inte sitta och hårdläsa en fakta bok hur länge som helst, man måste variera med en roman eller någon story bok, som får en på andra tankar och varvar ned hjärncellerna till ytan igen.

Hoppas ni hängde med på vad jag skrev, jag är så kolossalt trött nu att jag skulle kunna somna och falla pladask på marken under en promenad. Ni förstår mig, alla gör det. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: filippaaa'

För mig har den hoppat upp och ner till och från men nu har den helt enkelt stannat där så tänkte att det kanske var på tiden att göra något åt det. Jag kommer inte på något passande bloggnamn dock, som inte är upptaget..

2010-09-23 @ 00:00:50
URL: http://ssoundeffects.blogg.se/
Postat av: filippaaa'

Haha, såklart jag slår på stort. Jag har hela förmiddagen på mig imorgon så jag fixar nog till något då, hihi

2010-09-23 @ 00:22:55
URL: http://ssoundeffects.blogg.se/
Postat av: filippaaa'

Herregud. Jag råkade ta bort min blogg

2010-09-23 @ 00:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0