What makes you happy, gives you energy.


Sittandes här andfådd efter att ha bäddat sängen. Känner en stänk av utmattning, men måste, måste verkligen behålla kläderna på för att snart kunna gå till tåget mot skolan. Håll dig vaken Tarre, bara några timmar till. Det ordnar sig. Din bästa säng kommer att vänta på dig, oavsett vad, så finns den där för dig, för att lugna ned dig, för att ge dig njutning.

Jag älskar min säng, men ibland är den för stor. Det är förbaskat jobbigt att bädda den. Överkastet väger 20 mjölkpaket. Det är för många kuddar, ändå har jag slängt hälften av dem. Täcket måste ju ligga perfekt innan, överkastet kan läggas på. Blir det ena fult, blir det andra fult. Usch, hela processen att bädda en säng, inte vilken säng som helst, en dubbelsäng. Det är inte kul. Jag blir illamående bara av tanken. Tanken kan jämföras med en fysträning, en iskallvarm vinter i skogen. Oj, oj, oj, det är inte roligt. Men ni förstår, hoppas jag alltid.

Som sagt, jag älskar min säng, den är hur underbar som helst, byter hemskt gärna inte bort den. Kanske om benen har hoppat av. Men erkänn nu, visst är den skön tjejer? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0