You need the driving lisence

Det bästa med att köra är att få tuta. Det skapar liksom ett lyckorus inom sig. Nyligen, för kanske 15 minuter sedan, var det en idiot till kvinna, som jag såg, enbart tittade åt ena hållet och tänkte köra ut. Då kommer jag där givetvis, skapligt nära korsningen och ser henne gasa ut. Jag måste ju tvärnita (trots att jag har företräde), vad ska jag annars göra? Köra på? Inte värt det. Men hon får syn på mig och tvärnitar hon också, då gasar jag på igen medan jag håller tutan inne till jag har kört förbi henne. Från att vara rasande på henne fick jag ett leende på läpparna hela vägen hem, efter att fått ha ögonkontakt med henne med min arga blick och tutan intryckt.

Ljuvligt att få se henne besvärad på grund av situationen. Hon förtjänade det. Tack vare henne så var jag tvungen att slösa lite mer bensin för att behöva gasa upp igen! Dum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0