Hairstyle tutorial

Yoyoyo. Jag har fått förfrågan om hur jag klippte mitt hår som på bilden nedan. Hur ska man förklara för frisören hur han/hon ska klippa för att få det såhär? Jag tror inte det finns så mycket till förklaring förutom att berätta hur man vill att det ska vara exakt. Man får vara hård och säga nej när det ser ut som att dem är på fel väg, även om dem kanske är på rätt väg. Ser det fel ut, ropa bara till. Lämnar man över till en frisör, i alla fall i Sverige (vad jag har varit med om), så blir du aldrig nöjd. Jag har aldrig varit det. Men det är upp till er. Ni undrade även vad frisyren heter, jag har inte den blekaste aning faktiskt. Jag har fått denna frilla genom både fantasi och inspiration.

Jag fick hjälp av mamma (som tur är hon den enda "frisören" som lyssnar på mig bokstavligen) och med lite chansningar skapade vi detta. Det första frisören gjorde när jag kom till salongen var att han lämnade världens fulaste hästsvans på min nacke. Det andra var att han klippte håret dubbla den bredd jag ville ha. För det tredje så hade han inte en jävla liten känsla alltså. Jag förstår inte, to be honest, vad svenska frisörer tänker på när dem klipper hår. Med svenska frisörer menar jag givetvis inte bara dem med svenskt ursprung, utan alla människor som är bosatta i Sverige och har titeln frisör. Katastrof. Mamma har nästintill alltid gjort mig nöjd och glad med den frilla jag har fått av henne. För att hon går efter vad "kunden" (jag) vill, och inte vad hon tycker är bäst, som ALLLA FUCKING FRISÖRER I SVERIGE. Fan, nu blev jag bara sur av tanken. Därför det blev så mycket text.

Demostration:
Frisör: "Hur vill du ha det?"
Jag: "Raka av allt här (pekar på sidan och hur högt upp), här (pekar på andra sidan) och här (pekar där bak). MEEEEN! Rör inget som är på toppen oavsett hur slitet eller hur mycket du än vill klippa där, så får du inte röra. Jag tänker inte betala annars"
Frisör: "Okej, okej."

En sak till. Låt dem aldrig titta in i fucking spegeln för att se om ditt hår är jämnt, det blir alltid lika jävla snett isf. Åh. Ännu mer frustrerad. Hihihihi :D

Hur som helst, lycka till. Jag är ju helt naken på huvudet nu, annars hade jag kunnat göra en söt video på det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

skitsnyggt hår har du! - en video hade varit jävligt bra .. men det fixar du säkert när håret börjar bli längre! :)

2011-02-07 @ 21:20:31
Postat av: Anonym

skitsnyggt hår har du! - en video hade varit jävligt bra .. men det fixar du säkert när håret börjar bli längre! :)

2011-02-07 @ 21:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0