Metro 21/2

Jag läste något väldigt flummigt idag (som jag kom på nu) på vägen till skolan. Det var någon som hade skickat in en insändare om att hur skolan är beror helt och hållet på hur eleverna uppför sig. Han ville att eleverna, som kan vara mellan 7-18 år (egna antaganden) ska behandla sin skolbänk som en arbetsplats. Haha, vad förväntar han sig av barn egentligen? Hur är hans barn? Har ens några? Han verkar inte förstå riktigt hur barn verkligen fungerar, trots att det enda jag kunde se framför mig var en lärare själv som hade skickat in det. Inte nog med det, han ville att lärare skulle få bättre lön, så att dem kunde få bättre status. Vilket jävla skämt! Ska dem få bättre status för att dem ger eleverna några stenciler, sen går dem ifrån klassen och fikar eller vad dem håller på med när dem är bortom klassrummet? Det är som att jag skulle få lön för att jag öppnar en kassa på City Gross, sen låter jag kunderna scanna in alla varor själva och betala själva också, medan jag är ute och cyklar bland Alperna. Dessutom är lärarna mer än bortskämda, dem får för fasiken lov samtidigt som eleverna (vilket kanske är ändrat nu, det var planerat i alla fall har jag fått höra), ändå begär dem mer pengar.

Gå och lägg er.

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Nä hörru det här får vi prata om på fb chatten! håller med om det där med barnen men att jämföra city gross med lärarens arbete... det blir smisk du!

2011-02-24 @ 00:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0