No offense, but you suck!

Igår var det en av mina livs bästa dagar, trots att vi satt halva dagen i skolan. Det kändes på något sätt som att allt gick som det skulle, inget strul och vädret var även det på våran sida, i alla fall min. Det fanns liksom inget man kunde klaga på igår, så fint var det. Så vaknar man idag med att man är så jävla trött och vill inget göra förutom att ligga kvar och bara blunda. Det var inte kul, frukosten var slut och man fick mätta sig på kall mjölk för stunden, som gjorde det ännu kallare när man väl steg ut ur huset.

Jag kom även in i känslan av att bli sjuk igen efter att ha suttit i alldeles för många timmar i streck med en uppgift för dagens seminarie. Mest förmodligen för att jag inte hade fått äta något riktigt idag, förutom en äcklig macka. Och för att man har grävt sig ned i arbetet. Drygt. Så det sög ju jävligt hårt att behöva må såhär och missa barträffen med gruppen och resterande på skolan.

Det värsta av allt var att jag hamnade på en buss med en idiot till busschaufför, vars hjärnceller måste ha hamnat i arslet på honom. Först och främst kör han som en jävla kratta, trots att det finns bussfiler endast för honom, kör han i slowmotion även om han ligger efter busstabellerna. När han väl är på näst sista station ropar han i högtalarna att han inte tänker köra till slutstationen och att alla var tvungna att hoppa av omedelbart. "MEN VAA?! Är han dum i huvudet eller?". Då var jag 3 minuter ifrån att missa tåget, vilket jag i normala fall hade hunnit med om han tog bussen och åkte 30 meter till som tar någon extra sekund. Men nej, nej! Jag måste av, springa runt hela området, som förmodligen hade tagit uppemot 7 min om man gick i normal takt (men tänk även att jag är illamående, kall och vill bara hem för att äta och värma mig), men lyckas hinna till tåget när den väl står där. Vilken jävla röta säger jag bara. Men vilken jävla idiot vill jag också säga till busschauffören.

Detta skall helt klart tas upp. Jag tar och ringer senare för att klaga. Nej, nu ska jag hitta något att få i mig i väntan på världens bästa föräldrar rullar in mot porten.

Kommentarer
Postat av: Carina

Ingen bra dag =/

Hoppas du mår bättre!

2011-02-09 @ 22:44:46
URL: http://carinahoglander.se
Postat av: julia

sv; tack så jättemycket! hoppas allt har varit bra med dig idag :)



julia

www.magnific.se

2011-02-10 @ 17:36:47
URL: http://magnific.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0