Felparkerad frågetecken

Har gjort både det ena och det andra idag. Dels har jag varit till hjälpreda och dels har jag varit vän. Väl hemma hos vännen blev jag tröttare än någonsin. Det var som att jag hade fått sovsjukdomen, som gör att man däckar så fort något triggar en till det. Men jag var vän nog att hålla mig uppe ändå. Sedan hände något sjukt underligt. Jag förstod inte det själv till en början, men väl framme med bilen för att parkera så fint (som jag alltid gör), trodde jag att jag såg i syne. Gissa vad? Jo, grannbilen stod vid min plats. Jag trodde jag var så trött att jag hallucinera eller dyligt. Så var dock inte fallet.

Oj, oj. Över till den jobbiga biten. Jag tog hans registreringsnummer, ringde upp bästa syster för att se hur jag skulle få tag på hans personuppgifter. Det gick inte så bra, men hon hitta ett nummer som jag skulle smsa registreringsnumret till. Osv osv och alla dessa stalkertricks man går tillväga för att hitta någon. Fick sedan tag på tre nummer till honom. Ringde första bästa, kom till hans son som måste ha varit max 10 år, lite vilsen och lite knäpp. Men lyckades pressa ut farsans nummer ifrån honom.

Det slutade med att jag kom åt farsan efter 40(?) signaler och han blev minst sagt förvånad och förvirrad. Hur skulle du ha reagerat själv om någon ringer och säger att du har parkerat fel? Vem gör det? Då hör man ett rop: "Men fan syrran, har du parkerat fel IGEN?" Till svars får han: "Vadå? Jag parkerade ju bredvid en bil?" Dah, man kan inte parkera bredvid vilken bil som helst när det är förhyrda. Dumschack.

Det var min kvällsstory, hoppas ni njöt och delar med er av eran. Puss. Jag bjuder även på en bild på hur man ska parkera i vanliga fall.

Kommentarer
Postat av: Lien

SV: Tack :) e det tarre från instagram?

2011-11-12 @ 00:42:29
URL: http://dorimu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0