Musikhjälpen

Oj, inser nu hur slaviskt jag har följt Musikhjälpen denna vecka. Jag kan inte ha missat många timmar. En jävla härlig trio tycker jag att det var; Jason, Gina och Kodjo. Jag som har varit rastlös samt internet- och kanal-lös har Musikhjälpen varit den bästa lösningen. Jag klagar inte. Hade nämligen hittat mitt mobila bredband (som ersättning), så jag har haft datorn på dygnet runt, vaknat och somnat till denna välgörenhet så att säga. Det är ju nästan det bästa som kan hända, att vakna till radio. Känns som en julgrej att lyssna på radio tycker jag. Dock väldigt trist att det är över nu, vad blir min nästa syssla? Fortsätta läsa med en kopp te i handen? Känner mig så himla svensk och åldrad numera. Efter nästan 1 år i Australien, börjar jag hitta JAG:et i mig själv. Den där gamla damen som läser, dricker te och syr in sina byxor, som samtidigt tycker allt mellan himmel och jord är rörande.

Det är mitt nya liv det. Och ni är jätte välkomna att röra om i grytan, jag är superduper öppen för förslag. Ring mig, maila mig, knacka på dörren, vilket som. Jag sitter i min gungstol och inväntar plinget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0