Oinspirerad

En typiskt söndag vore väl att vakna upp runt 2-snåret med en lätt huvudvärk där pulsen endast känns när tinningen ligger mot botten av kudden, samt med en urinblåsa fylld med två liter över 'full'-strecket. Det är en dag kroppen känner av att den kan sova en kvart, tre kvarts eller två timmar längre utan att det gör någon som helst skillnad. Ja, detta kan vi kalla för en typiskt söndag.

Vore det inte så att kalendern fanns hade man kunnat avgöra vilken dag det är ändå, för vet ni vad? Varje dag är idag! Skämt å sido. Speciellt söndagar, då ingen jobbar, inte en massa oväsen i korridoren, man känner ingen stress, folk svarar inte i telefon förrän efter frukost runt 3 på eftermiddagen, det är helt enkelt Halloween varje söndag, då många mer eller mindre är zombier.

På tal om Halloween, vad har ni haft för er? 'Bus eller godis'-vandring kanske? Klätt ut eller klätt av er? Här i Australien har det varit Halloween i drygt en vecka nu. Känns som den aldrig tar slut.

Åh herre människoskapare! Jag måste berätta detta emellan, en av mina rumskamrater på mitt hostel kan inte ha tvättat sina strumpor många gånger sedan de köptes in. Nu när han satte på sig de och OJ vad osar surt, svettigt och ruttet i en stor mix upp till andra våningen av sängen!!! Wtf?! (=well that's fantastic?!) Det är ju trots allt ett hostel liv vi talar om. Det är något som måste upplevas.

Jo, vart var vi? Eller jag? Eller du? Det blir väl vi ändå? Scrollar upp, scrollar ned. Jag har fått nog av Halloween för ungefär fem år framåt, eller så. Det enda som kan toppa detta år nu är mer bad, mer sol, strand, mer sommar, människor, mat och ett avslut med ett redigt svenskt julbord. Oj, vad jag saknar Sverige ibland.

Med tanke på rubriken, vad sägs om att ni sätter mina rubriker och jag skapar texten? Kom igen, lite skoj kan vi väl ha med en distans på ett halvt jordklot ifrån varandra? Ge mig rubriken i kommentarsfältet så hjälps vi åt här va!

Kram på nosen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0