Oh mooother.. On earth!!!

I detta land långt bortom Sveriges gränser finns det ingen så kallad isolering i husen. Förmodligen för att det är varmt 20 månader av 25. Helt förståeligt, ...när det är varmt. När det är kallt då? Oh Son of The Christians' God - Imma kill you!

Jo, jag har en idé! Får jag testa? Låt mig. Vi kan bygga en heater i alla rum som alla delar en och samma kontroll. Så om jag fryser i mitt rum, lär ju du frysa i ditt rum och då kan jag ju sätta på 35 grader celcius för oss alla. Smart va?

Nej, far åt skomakargatan eller dylikt!!! Varje morgon väcks jag oavsett om jag somnade för trettioelva timmar sen, eller trettioelva minuter sen av att det känns som att jag medvetslöst blivit inlagd i en ugn för att bli dödad. Men oturligt nog tas man ut några minuter innan döden, med en kvävning, lite torrhet och värmeslag funderar man varje morgon hur många timmar till man kommer överleva denna dag. Svar får du så snart du orkar göra ett kalsongryck på dig själv och vakna till liv, gå ut ur rummet till det största rummet i huset, för där har heatern inte hunnit värma helt och hållet. Ungefär som att stiga ut från bastun till kallduschen. Du inser att det inte var så farligt trots allt. För det är långa 24 timmar kvar tills du vaknar till denna visa igen.


Kommentarer
Postat av: S

Glad att ha dig och ditt härliga skrivande back (:

2012-10-11 @ 18:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0